onsdag den 15. januar 2014

Happy new year

Med en del forsinkelse faar I saa her alle mine bedste oensker for det nye aar med et stort tak for dét der gik.

Det er en fransk tradition at man har HELE januar maaned til at oenske godt nytaar i, sende nytaarskort etc, og det maa jeg indroemme at jeg benytter mig lidt groft af. Ulempen er saa at alt bare bliver udsat til januar, hvilket ikke altid er en fordel, men.......



Og nu til noget strik.

Svigerindens julegave " kom jeg til" at saelge midt i december, saa der skulle lidt turbo baade paa postvaesnet ( for garnet skulle bestilles) og paa mig. Jeg blev ikke faerdig til d 24, men hun kom heller ikke, saa svoger fik pakken med hjem. Billedkvaliteten er endnu vaerre end den plejer.
Her kommer saa Sex and the City-Carrie-scarf nr 2. Strikket af 6 noegler roed Drops Alpaca.
Opskriften er fundet her.

Klar til to daarlige billeder???? 




Jeg bliver nok noedt til at lave et til mig selv i det garn for det er bare saaaaaaaaaaa laekkert.

Denne Marius er ogsaa strikket i Drops Alpaca. Det var en bestilling som allerede er afhentet.



Jeg skal ogsaa have lavet een til hver af pigerne. Hvad nytter det at have en Marius-tosset mor naar man ikke selv har een????? Stakkels boern!

Kan I hygge hejsa derude i aeteren, og paa snarlig genblog.

12 kommentarer:

  1. Suk - jeg er smaskforelsket i begge dele. Min mor strikkede engang en hel masse, men en bluse jeg bestilte hos hende, tog al strikkelyst fra hende, men jeg satser på at kunne overtale hende til at strikke et tørklæde til mig. også godt nytår til dig - jeg kan godt lide at man har hele januar til det:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Ih, nogle lækre ting! Du har helt ret - Drops alpaca er sååååååå blødt og lækkert!
    Godt nytår til dig også!

    SvarSlet
  3. Også rigtig godt nytår til dig, forhåbentlig kom I rigtig godt ind i 2014.
    Det lyder som en rigtig god idé at sælge sine julegaver kort før, de skal gives væk ;-) godt svigerinden ikke dukkede op
    Jeg er helt vild med farverne i 'din' Marius

    SvarSlet
  4. Godt nytår. Jeg kan godt lide den franske model, - så når vi det hele.....

    Lækre strikkerier, - din Marius er så fin!

    SvarSlet
  5. Også godt nytår til dig :)

    Fedt tørklæde, en skam jeg er så dårlig til at strikke efter opskrift ja alt andet en ret og vrang er jeg faktisk dårlig til....
    Marius er bare lækker

    SvarSlet
  6. Godt nyttår, Lin!
    Jeg har i flere år, pakket inn julegaver med pinnene på, siden jeg ikke alltid blir ferdig til tiden.
    Gaven ER jo der, den må bare avsluttes ;)
    Din datters Marius genser er riktig flott. Den ble spesiell med den grønne fargen.
    Jeg solgte nettopp en grå Mariusgenser til en norsk kunde! som bor i LA. Jeg sa hun kunne Pimpe opp antrekket med et skjørt og norske smykker, så hun også kunne bruke den til fest. Genseren behøver ikke alltid kun brukes til jeans!!!!
    Vi er nå fri fra omgangssyken, som vi kaller den. Roskildesyken kalte du den, og den har vel mange navn? Jeg kan iallefall ikke anbefale å få den på en festival!!! Det må være horribelt!
    Her er det kommet masse sne, så her er det lyst og hvitt ute nå.
    Ha en fin dag. Klem

    SvarSlet
  7. Rigtig godt nytår til dig også :-)

    Smukke ting du har strikket.
    Flot farve, tørklædet har.
    Og den Marius er bare super flot.
    Jeg vil også gerne strikke en Marius til mig selv engang.
    Nu må vi se hvornår det lykkedes ;-)

    SvarSlet
  8. godt nytår søde Lin :) - wauw så lækre sager du har haft på pindene :)
    knus

    SvarSlet
  9. check my site f5e36a2a71 replica gucci replica bags Clicking Here r7v61t0l91 replica louis vuitton bags replica chanel bags ebay zeal replica bags reviews replica gucci bag u3t08h4a10 replica bags manila

    SvarSlet
  10. visit site h7o53p3e34 replica louis vuitton replica prada nylon bags k7g28l0y84 you can find out more i5t57u2x42 replica louis vuitton bag replica bags wholesale hong kong e7t24w7n85 replica goyard bags hermes replica v1a01j2n62 replica kipling bags

    SvarSlet