søndag den 4. september 2011

Grillede peberfrugter.

Endelig fik jeg taget mig sammen til at begynde paa aarets grillede peberfrugter. Normalt tager vi den paa eftervarmen fra grillen, men da det jo ikke har vaeret grillvejr taendte jeg op kun for det.

Peberfrugterne skylles og kommes paa grillen.


Naar de er godt brankede kommes de i en frysepose saa eftervarme og kondens loesner det sidste skind/skald ( hvad kalder man den hinde???)


Her kan I se hvordan "hinden" bare kan traekkes af.








Kernerne fjernes ogsaa og peberfrugterne skaeres i smaa strimler.  Blandes med fintskaaret hvidloeg, salt, peber, olivenolie og lidt aeble-eddike.

I kan desvaerre ikke faa et billede af det faerdige resultat, for det blev spist foer jeg fik kameraet frem.. Naeste ombaering bliver saa til fryseren saa vi har til vinter. Da skal peberfrugterne fryses alene ( uden olie/eddike, salt/peber).

Det er en lille sydfransk opskrift. Haaber I synes om det.

Fortsat god soedag til jer alle derude.

10 kommentarer:

  1. Uhada, det lyder lækkert:)
    Min grill har også stået så stille i hjørnet i år. Det er nu trist.

    SvarSlet
  2. Det lyder vel nok lækkert - måske man skulle prøve, næste gang vi griller.

    SvarSlet
  3. Det er bare så lækkert, Lin - jeg elsker grillede pebre - jeg kan også finde på at tilsætte en chilipeber eller to, så det giver lidt "bid" :-)

    Sig mig, har I dårligt vejr i Frankrig? Her er det så sensommervarmt, at jeg først begynder på min løbetur her kl. 21.00. Jeg kan bare ikke løbe, når det er over 19-20 grader, så på den måde har denne sommer egentlig været meget god :-)

    SvarSlet
  4. Uhhhmmmmm - elsker grillede peberfrugter.

    SvarSlet
  5. Det lyder virkelig lækkert! Det skal da vist prøves:-)

    SvarSlet
  6. Mine tænder løber i vand - måske kan jeg spise sådan nogen i næste uge, da er jeg nemlig i det varme Valencia :-D

    SvarSlet