tirsdag den 2. februar 2010

For fristende / Trop tentant.

Aar 2010, 40 aar, nu springer jeg ud i det. Jeg har i lang tid vaeret fast laeser hos mange af jer, fulgt med i udvikling af projekter, draget nytte af kommentarer og fif, og selvom jeg egentlig er alt for blufaerdig til at vaere blogger er det alt for fristende at blive en del af den cyber-udvekslingsverden der ligger i nettet. Maaske kan selv jeg bidrage med en idé eller to. Det jeg hygger mig allermest med ( bortset fra mine poder og en kanon god bog) har at goere med naal og traad. Saa det spaender fra strik, syning og patchwork over til lidt broderi. Fortiden er jeg inde i en strikkeperiode hvor strikkepindene samtidigt er min ikke-ryger-thérapie om aftenen med benene oppe i sofaen og en god tea i koppen. Modellerne hrmmm, naar alle har haft tid til at strikke dem mindst 15 gange faar jeg oejnene op, saa man kan sige at mine strikkeresultater er lige saa vintage som mit danske ( min soester siger jeg taler sjovt efter 22 aar ude). Hvad mine billeder angaar, ejer jeg ikke Tinas  fantastiske talent. Jeg er familiens mest talentloese photograf, og maerkeligt nok er det ALTID mig der staar bag apparatet. Beviset kommer her:
Storetrold har venligst lagt hoved til hihi. Modellen er en "signe" af Rachel Soegaard fra Filcolana (http://www.filcolana.dk/) og den sidste ende blev haeftet for en time siden. Jeg maa loebe nu, pigerne skal hentes i skole.


Enfin ai-je reussi à recuperer le message. Dans les explications il y a marqué qu'il faut 5 min pour creer un blog, mais ils n'ont pas préciser qu'il fallait être doué. Bref je patoge dedans depuis...( je n'ose l'admettre ).La bonne Fée sera obligée de m'aider (stp MJ).  Ce que je voulait vous raconter ......bref, mes debuts comme bloggeuse. Aprés avoir suivi pas mal d'entre vous depuis un moment, les commentaires, les progrès, les trucs et astuces....je me sens trés tenté de partager ce monde merveilleux avec vous et qui sait.. je pourrais peut-être attribuer avec une astuce où deux. Mais veuillez d'abord m'excuser si une faute où plutôt deux de français se glisse dans les lignes. Mon français, malgré 20 ans dans votre merveilleux pays, reste incomplet, mais je travaille dessus et espère m'améliorer.
Pour revenir à l'essentiel. Mon passe-temps favorit (à part mes enfants et un bon livre) se résume à: tissus, fil et aiguilles. Je fais un peu de couture, du patchwork, tatonne dans la broderie et tricote. Mes models par contre...... Tout le monde a le temps de les tricoter 15 fois avant que mes yeux tombent dessus. Donc  ça a le temps de devenir du vintage. Comme photographe je suis la pire de la famille, mais curieusement je me retrouve toujours derrière l'appareil. Preuve à l'appuie avec la photo qui montre ma dernière création: Un bonnet de Rachel Soegaard http://www.filcolana.dk/ . Comme c'est un model gratuit je me propose de vous le traduire si ça plaît à quelqu'un.
Sur ce je vous dit à bientôt.

3 kommentarer:

  1. YOUPI! BIENVENUE! LONGUE VIE A TON BLOG! BISES!

    SvarSlet
  2. Velkommen til, jeg håber du bliver ligeså glad for det, som jeg har været :-)

    Jeg skulle også overskride en del grænser, før jeg turde springe ud i det og kan bare sige, at det udelukkende har været en positiv oplevelse. Rigtig god fornøjelse :-)

    SvarSlet
  3. Ups jeg glemte helt: Det er da en skøn hue i en fin farve og billedet er altså ikke så slemt, som du gør det til ;-)

    SvarSlet