tirsdag den 19. juni 2012

Lang ventetid.

Mr Chapeau  (hr. Hat)  havde taget hatten forkert paa, for han stirrede forfaerdet ned i maskinen (og der kom jeg saadan til at grine)  og sagde "Jamen har De set alt det der ligger nede i den???" Ja, siger jeg og taenker ved mig selv at saadan ser en symaskine ud indeni. "Der er alt for meget, det kan jeg ikke klare, De bliver noedt til at tage til Toulouse"!  Der stoppede min latter brat!  Til Toulouse, han er ikke rigtig klog. Det er kun en lille fjeder der er roeget af, men hvor, det kan jeg jo ikke huske. Har nemlig haft det problem foer, men den anden reparatoer vil ikke lave symaskiner mere, da der ikke er penge nok i det.  Jamen saa maa jeg nok tage til Toulouse, men det bliver foerst efter ferien. Der er nemlig 2 1/2 times koersel hver vej.

Naa, men jeg er da ikke helt maskinloes. Jeg har dette vidunder fra 1956


men (for der er altid et men ikk??) jeg kan ikke faa reservedele til den mere, saa den har nogle meget traette gummiringe, et stik der ser saadan ud

 holdt sammen med en haarelastik (en elektrikkers skraek) og saa (for at klage noget mereer syoverfladen meget bred ( ikke smart for smaaterier)  og der er ingen lynlaasfod  ( meget vigtigt!!). Jeg har en masse andre flotte trykfoedder som jeg ikke aner hvad skal bruges til,  men lige den dér mangler. Meeeen, den virker, og sammen med min Ferrari-Overlocker  (som jeg er ved at stifte bekendskab med) har vi alligevel faaet lavet disse to kjoler.







(Ja det blaeste lidt udenfor). I faar billede med indhold fra Falster. Om 10 dage saetter jeg nemlig naesen hjemover.

Vores boern er og bliver vores vaerste kritikere. Jeg proevede den ene paa, og straks kom det fra Boenne "Mor, det ligner en af de der graeske vinfade vi snakker om i oldaevl for tiden". Helten sagde "paent": "Den tager du ikke paa naar jeg er med vel??"  Saa nu har jeg faaet fastslaaet at min familie har meget daarlig smag! 

Modellen er fra Scarlett et Margherite  og paa linket kan I se hvorfor jeg faldt pladask for den model.


En ny taskeorganizer er det ogsaa blevet til. Den var beregnet som gave, men jeg har lavet en del fejl, og kantebaandet er ikke sat paent nok paa, saa der fik I lige to daarlige undskyldninger for at jeg beholder den selv hehe.






Kan I hygge hejsa, og fortsat god uge.

10 kommentarer:

  1. Pyha, der udfordringer med maskinparken. Ikke nemt.

    Godt du har en back-up plan ;-)

    Organizeren er sååå fin. Skønhedsfejl må der gerne være, så man kan se, det er hjemmelavet med kærlighed.

    SvarSlet
  2. Det kører da for dig dernede i det franske. Kan det ikke betale sig at tage maskinen med til DK? Nu er jeg selvfølgelig ikke elektriker, men det stik ser godt nok skidt ud, har du lagt mærke til, ledningen er sort ved stikket?
    Dejligt med et kjolemønster, der er nemt at variere - også selvom du ikke kan få familien med, når du skal have dem på

    SvarSlet
  3. Kære Lin - hvad skal du med en fancy symaskine, når du kan kreaere så flotte ting på den gamle sag ?
    Rigtig god ferie til ker når i kommer til DK - og venligst tag noget sommervejr med.

    SvarSlet
  4. Kjolerne er fine - lad vaere med at hoere paa familien ;-)
    kh
    Angelika

    SvarSlet
  5. Spændende med den symaskine. Måske skal den bare en tur til Danmark.
    Imponerende, at du kan sy på den gamle, - så fine kjoler:)

    SvarSlet
  6. Hvor der er en vilje er der en vej :-) dejlige kjoler til trods for at du må nøjes med en antik symaskine. ( og overlocker)...

    Synes den ser helt perfekt ud - den taskeorganizer.....

    SvarSlet
  7. Jeg er ked af at sige det men de lover sindsyg dårligt vejr fra næste weekend, lige når både I og vi skal holde ferie. HVIS vi sejler, så KAN det jo være vi kommer ned omkring Falster...??? Vi må tales ved.

    SvarSlet
  8. Det er da imponerende, som du får syet med defekt symaskine! Øvbøv med den fjeder. Håber virkelig, du snart får den i orden igen. 2,5 time hver vej lyder lige i overkanten!

    SvarSlet
  9. Vive la robe "amphore", c'est à la dernière mode !

    SvarSlet
  10. Sådan!!! Hvor der er vilje er der vej! Og dine take organizere er fantastiske. Og hvor jeg er glad på dine vegne. Tæller ned sammen med dig. Er sikker på det bliver enh skøn tur til DK! Knus♥

    SvarSlet