søndag den 17. juni 2012

Mens jeg venter.



Efter en lille surfertur paa nettet fandt jeg disse hos hende her  
I burde tage jer en tur derind. En fantastisk skaeg blog med de vildeste ideer som er utroligt geniale og anvendelige. Ela havde nogle gamle traeperler liggende og saa var det bare igang.

 Eva
 er verdensmester i at lave soede bogmaerker og hun gav mig lyst til at gaa igang igen. Mine bliver godt nok kun til bogmonstre da de er lidt nemmere at lave. I opskriften staar der at munden skal sys paa, men paa den midterste kan I se at den er haeklet paa. Meget nemmere, hurtigere og soedere (synes jeg).
 

Og saa fik jeg endelig taget mig sammen til at starte paa mit hundeprojekt. (Jeg er helt flov over at sige at det har ligget i projektkassen laenge hrmmm). Det er en soed og sjov bakkeserviet med hunde paa (selvfoelgelig) set hos Marie.
Der kan I ogsaa se et faerdigt billede. Hun har ioevrigt foedselsdag i dag. Tillykke Marie.

Men saa var gode raad dyre. Jeg har ikke applikeret i 100 aar saa jeg skulle lige ind i rytmen igen. De gamle "redskaber" blev fundet frem til hjaelp.

En krydsfinerplade beklaedt med sandpapir saa stoffet bliver liggende fast naar jeg tegner

 Av, den er godt nok blevet slidt.

I opskriften stod der " buk stoffet ind mens du syr". Goddaw, med mine poelsefingre i saadan noget smaateri, det gaar aldrig godt, og bukke ind hvortil????          
Saa et fif fra Debbie Mumm blev taget frem.  Brug et bloedt underlag ( her en plastikdaekkeserviet) og en stor kanvasnaal ( jeg bruger en dims som vist nok er til modelervoks ) og saa skal der tegnes haardt med naalen langs sylinien.


 Resultatet  bliver saa saadan her, og ombukket bliver lettere at se.


Daekkeservietten "lider" under det.
 

Og saa kom jeg saa langt.





Jeg vil slutte for denne gang med et "HEP HEP HEP " til dejlige Irene   sa hun kan komme op paa hesten igen i sin seje kamp mod kraeften.

Hav en rigtig god uge derude i blogland og paa snarlig genblog.

5 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor fine bogmonstre du har fået hæklet. Så søde er de( og tak for de pæne ord).

    Du er i det hele taget da flittig med så mange ting. Det er et skønt hundeprojekt.

    Ja, hep, hep til Irene.

    SvarSlet
  2. Monster og små damer - jo de huser også i vores bøger.
    Jeg er spændt på at se din bakkeserviet når den er færdig. Det ser spændende ud ♥

    SvarSlet
  3. Tak for din hilsen på min blog og også her på din egen! Jeg syede hundene med rå kanter og knaphulssting, så ingen ombuk på mine. Needleturn er faktisk ikke så svært hvis man øver sig lidt først. Man skal bare klippe sømrummet konsekvent lige stort (småt) - kun 3 mm cirka. Det er lidt grænseoverskridende første gang med så lille et sømrum, men det går meget lettere at bukke rundt undervejs når det er lille. Brug spidsen af nålen til at bukke med, ikke siden af nålen!

    SvarSlet
  4. Tak fordi du linker og skriver så fint om min blog. Jeg blev rigtig glad. Tusind tak.

    SvarSlet
  5. Sjove bogmærker!!!! Alt det du får lavet♥ Og jeg er stadig lige fummelfingret og benovet over din kunnen hi hi. Knus til dig Lin♥

    SvarSlet