lørdag den 15. marts 2014

5:2 nej saa hellere en tysk nederdel

Kender I ham her????







Det er mig naar jeg er paa slankekur.

Som 99,9 % af den kvindelige befolkning har jeg flere gange tortureret min krop med div kure, for  I kender maaske den der tanke der ligger godt gemt i baghovedet og som dukker op en gang imellem , " en gang klassens tyksak, altid klassens tyksak". 

Hos mig udvikler det sig i en total besaettelse af mad, jeg klarer at holde den en halv formiddag foer det eksploderer i en total voldtaegt af koeleskabet  




og det er jo ikke lige det der er hensigten.
 Foer jul med div laesning om 5:2 kuren overtog nysgerrigheden, for herre gud, 2 dage om ugen..... peanuts! Og jeg mangler jo lige de 4 kg fra graviditeterne ( pt den mindste bliver 12 hrmm) og foer rygestop og overgangsalder og bla bla bla. Alle undskyldninger er gode ikk?

Jeg hoppede saa paa kuren, men hvor i alverden blev der af det der spektakulaere og overfantastiske vaegttab??????? Det maa naboen have faaet.

Paa 8 uger roeg der lige 1.6 kg som jeg selvfoelgelig tog paa igen i julen for hvem er standhaftig nok til at vaere paa kur i julen naar man har rygrad som en regnorm???? Ja jeg spoerger lige.

D. 12 januar hoppede jeg saa paa den igen. Nu var det ligesom staedigheden der satte sig, og menuen blev skraenket endnu mere ind.  I alle boeger kalder de det fast- and feastdays. Fast days, tjaeh, hos mig er der ikke noget hastighed over dem. De gaar aah saa langsomt. Feast-days, okay, lad os nu ikke overdrive. Saa hos mig hedder de on and off days. On days, almindelig mad og off-days 1/2 liter bouillon til frokost og den anden halve til aften. Og resultatet...... Jeg har taget 1/2 kg paa! 

Kan du slaa den????

Og saa er det jeg spekulerer paa om det haenger sammen med at jeg samtidigt droppede smoegerne og at "kuren" har forhindret mig i at tage de saedvanlige 10 kg paa??  Aner det ikke!, men smoegerne, dem skal jeg helst ikke paa igen. 

Saa er det altsaa hurtigere med en tysk nederdel. Der taber man to stoerrelser paa en eftermiddag.  Se, det er noget der vil noget!

Jeg falt over Amy nederdelen fra farbenmix paa en af mine mange net-surfer-ture. Saadan een, det var liige mig ( og jeg er ellers kun til bukser ). Paypal, download, printe ud, klippe-klistre, maalene var taget og fint; en medium som saedvanlig. Og saa saetter jeg ikke flere spoergsmaalstegn ved det men gaar i gang. Kun tysk forklaring, okay, der var kun 10 linier saa det ville selv min poelsetyske kunne klare. Nu er der saa aabenbart det at tyskere kan taenke selv. Det er jeg jo ikke vant til med de franske moenstre, saa jeg gloede paa det der og taenkte at der maatte da vaere en lynlaas et eller andet sted. Ind paa nettet og kigge billeder ( i tilfaelde af at mit tyske havde slaaet fejl) jojo, der var baade lynlaas og til baelte + at soemrum var inkluderet. Altid godt at vide. Sy, sy og teltet blev faerdigt. 9 cm skulle laegges ind saa jeg "opfandt" et laeg bagpaa ogsaa.
Parate til nogle daarlige billeder???







Saa jeg maatte lave een til i small.  




(Jeg fik Boenne til at tage billedet) Og den er ogsaa for stor. 

Hehe, mere effektivt ikk? Nu skal jeg igang med alle gode gange tre, men nu tror jeg altsaa ikke den virker mere hehe.

Og saa skal I lige se troejen strikket i Rheuma thermal wolle. Ultra-fint supertyndt uldgarn der var laekkert at arbejde med. Monteringen var lidt af en leg ( og der skal MEGET til foer jeg siger det). Jeg kom i tanke om Lene Strikkeheks der i et indlaeg skrev at hun monterede meget fint strik paa maskine. Det er en genial maade at goere det paa ( tak Lene), men den er ikke et hit. ( troejen altsaa)
Den ( paa garnnoeglet )saa fine raahvide ser skjoldet og lidt beskidt ud i strikket og saa er den for gennemsigtig. Det kan ogsaa vaere den bare skal ligge lidt. I'll wait and see.




Boennebilleder. Hun havde travelt og det skulle altsaa gaa lynhurtigt, sa halsen maa I selv lige rette lidt paa. 

Kan I have en pragtfuld week-end i dette overskoenne vejr, og saa ...see you!

10 kommentarer:

  1. Hehe, ja, undskyld jeg griner, men jeg kan sagtens se dig for mig, hvæsende og arrig på jagt efter kalorier ;-)
    Sikke da et nederdelsmønster du har fået fat på, det lyder ikke som om, det er helt ligetil.
    Jeg er ikke helt sikker på, hvorfor du ikke kan lide trøjen, den ser da ret fin ud herfra

    SvarSlet
  2. Slankekurer, nei, det gidder jeg ikke. Men jeg skulle ha tapt 10 kg, men så får det bare være.
    Genseren kan du vel bare ha en hvit topp inni? Jeg synes den ser bra ut, jeg. Skjørtet også.
    Så flink du har vært til å stumpe røyken.
    Ha en fin søndag, Lin.

    SvarSlet
  3. Den vægt, den vægt. Jeg VIL altså gerne, men KAN ikke lige nu. Og 5:2, - det ved jeg, at jeg ikke kan gennemføre.
    Hold fast i rygestoppet! Det batter for sundheden.

    Og tyske størrelser er måske bare vejen frem. Tænk at krybe i en str. small.....

    SvarSlet
  4. Lin for pokker - hvor i himlens navn sidder de ekstra kilo, du fabler om - det er i hvert fald umuligt at spore dem på billederne herover, selvom jeg har brugt lup ;-) Dejligt med nye nederdele, nu må du bare til at sy ind mht den første :-)

    Godt, du også er blevet hooked på metoden, for det gøres ikke mere elegant ;-) Og så er jeg enig med Sylvia - på med en hvid top under den trøje, så får den et helt andet look :-)

    SvarSlet
  5. Der sidder da ikke et eneste gram for meget på dig!!! Flot at du er holdt op med at ryge! Min mand driller mig fordi jeg kunne komme i et par bukser fransk str. 28 da jeg lige havde født nr. 2 og nu mener han at jeg skal i en tysk str. 42 godt det ikke er tilfældet hæ hæ. men der sker vist bare et eller andet når man kommer forbi de 40. Skidt med det, nej det er straks værre at jeg faktisk kan se mig selv som den grimling på dit billede når det er "den tid på måneden" Og min sidste kommentar: Helt enig hvid top under trøjen så er den i vinkel!

    SvarSlet
  6. Du er så helt vildt slank i forvejen!
    Men jeg grinede godt nok lidt af at tage et halvt kilo på på den der 5:2 kur. Sure spildte kræfter!
    De tyske størrelser er virkelig gode for ens selvtillid!

    SvarSlet
  7. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Herlig tekst du skriver om dietten. Jeg omskolerer meg og studerer ernæring og synes du gjør en god jobb....mye handler om daglige valg i matveien og om å bevege seg hver dag...:-) Fortsatt fin søndag til deg! klem Siv :-)

    SvarSlet
  8. Du er altså ikke spor for tyk, nu må du holde op med at lege Gremlings, eller hvad de nu hedder de små grimme fyre du har fundet der, griner af din beskrivelse af det. Ønsker bare det var mig der kunne sige at jeg var holdt op med at ryge, det er bare så hulens svært, finder også på alle mulige undskyldninger hver gang, det må jo være det samme med maden, hvor jeg så ikke har de problemer. Og både din bluse og nederdele er flotte.....

    SvarSlet
  9. Hej Lin
    jeg må lige smile og klø mig lidt i nakken :) ... for hvor pokker sider de extra kilo ....:)
    5:2 virker for nogen ... og du må jo spise lidt :) ....
    Jeg har forsøgt mig ud i LCHF de sidste 2-3 måneder og pludselig er 3-4kg . forsvundet ... sammen med mavepine - oppustethed og svingende blodsukker :) ...
    dine kreationer ser ellers fine ud :)
    knus

    SvarSlet
  10. Ej Lin du ser altså ikke spor for tyk ud!!!! Men kender godt at man har sin egen mening om det. Lad du være med at lave om på kosten (selvfølgelig skal man spise sundt) men ingen fastedage til dig så hellere lidt mere sport♥ Da jeg var i DK nu så jeg godt al det virak om Dukan kur, 5:2 osv. Knus

    SvarSlet