fredag den 3. juli 2015

Og saa kom sommeren.

Mennesket er et vaesen der kan lide at beklage sig, og det bekraefter jeg ved at sige at vikingen hér har lidt svaert ved 39° i skyggen. Puha, man sveder og klistrer og lysten til at flytte i kaelderen er STOR. Synaalene glider i fingrene og strikke uld, drop det ( det er lidt meget uartigt af mig at brokke mig paa den maade ikk, saerligt naar man taenker paa at naar sommeren ikke er der, er jeg den foerste til at klage over det ogsaa!) Men... lidt sker der da, og tingene skrider langsomt men stoet frem.



Bolen paa min Boevertun er liiiiige ved at vaere der ( svede svede) og idéen til en ny er i tankerne. Har I set den nye Peace fra Dale???

HER kan du klikke ind og glugge.


En ny "Scarlett" fra Scarlett et Marguerite kom ud af symaskinen HER kan I se de to andre udgaver. Herlig model som er god og luftig i denne varme.

Forfra




                                                     Bagfra



 En lille pung af restestof fundet paa en blog. Der staar " Helga design 2008" paa kopien men jeg har ikke kunnet finde linket. 



Og sidst men ikke mindst min quilt som mangler kanter og alt det kedelige.


Hvad min opholdstilladelse angaar var jeg der IGEN i morges. Der manglede selvfoelgelig et papir. I mellemtiden var funktionnaer 1 gaaet af med pension og funktionaer 2 smed mig ud. " De er dansker, brug Deres pas. FARVEL"  Saa nu er jeg lidt i syv sind. Skal jeg gaa i " krig" og staa ved mine rettigheder, eller skal jeg bare sige " sikke en idiot" og lade det vaere. Taenke taenke.

I mellemtiden maa I alle have en god blogweek-end.  

Til dem af jer der foelger med i Tour de France saa ankommer de til Rodez (vores nuvaerende opholdsted) d. 17 fra Muret og koerer herfra d 18 til Mendes.
Mig kommer I ikke til at se i fjernsynet, for jeg tager ned og passer lidt paa morfar inden turen gaar til Dk.

Hygge hejsa.

8 kommentarer:

  1. hej Lin,
    jeg klager ikke over varmen, men jeg konstaterer at det er MEGET VARMT ;-) Jeg strikker uld/alpaca og det går rigtig fint. Jeg er lige blevet færdig med bolen til min mands setesdalkofte og starter på første ærme om lidt.

    knus
    Angelika

    SvarSlet
  2. Kjære Lin
    Der var du altså. Det har vært så stille her hos deg ( men takk for alle kommentarene hos meg) og så ser jeg sannelig at det var et tidligere innlegg her som jeg ikke hadde fått med meg.......
    Så langt du har kommet på din Bøvertun. Og så fin den blir. Du strikker jo så jevnt og pent. Og det er helt riktig å planlegge det neste prosjekt, samtidig som man holder på med et.
    Her er det jo bare sokker, ankelsokker, det går i for tiden. Plutselig ble jeg lei alle de store prosjektene, og det er så godt å bare sitte å småstrikkerier litt. Kanskje det er det du skal gjøre med din vonde arm? Oppskriften finnes hos meg.
    Jada, jeg vat at du ikke trenger sokker nå som det er så varmt hos dere. Her har også sommeren endelig kommet, og jeg har noen dager fri neste uke også. Pga trang økonomi de siste år ( en konkurs) har vi ikke mulighet til å ta sommerferie når vi ikke har penger til det, derfor jobber vi hver sommer. Men fra neste år, ja DA skal det bli ferie, hurra!!!
    Er det vanskelig for deg å være i Frankrike, selv om du er gift med en Franskmann? Min far, som er Spansk, ble Norsk statsborger da jeg var barn. Og jeg var da også Spansk og Norsk, og ble til Norsk. Det var kanskje andre regler før?
    Men byråkratiet "sydpå" er nok mer tungrådd, så jeg sier lykke til med det, Lin.
    Ha en fin tur til din far, og god sommerferie i Danmark også. Selg gleder jeg meg over dagsturen til Hovedstaden i morgen.
    Ps: skateboardteppet blir så tøft!
    Klem

    SvarSlet
  3. Nej, men hvad! Du er jo nærmest færdig med den sweater! Den nye peace er super flot, og så med gratis opskrift? DET kan vi lide!
    Skateboard-tæppet er superflot.
    Hvis du synes, det er for varmt i Frankrig, så kan du trøste dig med, at Danmark har en noget mere passende temperatur..... (Eller noget)

    SvarSlet
  4. Jeg har det fuldstændig lige som dig, jeg kan slet ikke klare de varmegrader, vi har lige nu. Jeg er imponeret over, du trods alt får strikket i uld. Lækker trøje forøvrigt - også Peace, den må jeg vist kigge nærmere på - når temperaturerne falder lidt igen

    SvarSlet
  5. Sådan en Bøvertun varmer godt over hofterne, ikk? ;-) Jeg er selv ved at gå til, medens jeg kæmper mig igennem de sidste tæppefirkanter - det er lige før, jeg helst vil strikke i bilen, fordi der er aircondition og så har vi endda kun 25 grader (hvilket jo også er 2-3 for meget ;-)) Den tegner nu rigtig godt din Bøvertun - farvekombinationen er jo nærmest perfekt ;-) Og så sød kjole, du har lavet og quilten - den behøver bare lidt frk. Selvdisciplin, så er den færdig :-) Tour de France interesserer mig ikke et pløk - jeg kan ikke fatte, at nogle gider se på det - men sådan er der jo så meget ;-) Rigtig god sommer til dig, søde Lin - tak for alle dine dejlige kommentarer - de er højt skattet :-)

    SvarSlet
  6. Imponerende sweater og fuldstændig vildt patchwork!
    Hmm, hvad er det dog for en melding at komme med vedr. din opholdstilladelse... Det er vel ikke "nok" at bruge dit pas?!? Jeg forstår det ikke helt.
    Jeg ville ellers gerne vinke til dig i Touren :)
    Kram herfra

    SvarSlet
  7. Herligt at de kører i gennem dit område i dag og i morgen. Jeg vil kigge ekstra godt på naturen og omgivelserne. Heldigvis er TV2 rigtig gode til (Eller også er det fransk tv?) til at vi smukke billeder.

    Flot strikketøj du har gang i, og den nye dale sweater...... Uha den er flot!!!

    Meget fin sommerlig let sommerkjole.

    Og kan du så ikke sende lidt varme i retning Danmark, for her mangler vi..... I dag bliver en fin dag, men allerede i aften lover de regn og faldende temperaturer. Som i forvejen ikke er for høje!!!!!!!!!

    SvarSlet
  8. Stadig træt af varmen... så drop opholdstilladelsen og kom hjem til Danmark, her døjer vi ikke med de høje varme grader ;)

    Som altid er det nogle rigtig fine ting du har gang i :)

    SvarSlet