søndag den 22. november 2015

Syslerier




Her kommer saa resultatet af det laekre tyske garn. Valget af model var godt nok ikke nemt, men jeg fandt denne paa Ravelry, snoed lidt saa den forhaabentligvis ville passe med tre noegler og mangler nu bare at haefte ender og straekke den i form. Det var saa laekkert at strikke med det garn at jeg traevlede op en fire fem gange bare for at have glaeden ved at strikke med det igen. Saa paa hendes hjemmeside at der ikke er nogen reklame for garnet saa jeg maa nok smiske mig lidt ind hos datteren .



I Dk naaede jeg til strikkecafé hos Mille marengs i Nykoebing Falster.  Avra hvor var det hyggeligt. Jeg skulle moedes med en anden strikker som jeg havde moedt til en strikkecafé paa Marielyst sidste aar og som jeg har haft jaevnlig kontakt med paa FB, og vi tog bogstavelig talt traaden op igen. Saa hyggeligt. Men naar man nu gaar gennem Lene's butik, saa bliver man fristet. Meget fristet og var helt stolt af at jeg klarede "kun" at falde for neden staaende



Strikket i Filcolanas raahvide New Zealand lammeuld + en uspecificeret uden banderole. Jeg tog ikke det flerfarvede garn der passede til opskriften, for farverne var ikke lige mig. Dette var til et nr tykkere pinde, men jeg tog den paa 2 1/2 alligevel.
Denne omgangstaeller roeg ogsaa lige ned i kurven med nogle pinde.




Hos Anne-Lise i Bettygarn ( ogsaa Nykoebing Falster ) faldt jeg pladask for dette her. Maatte dog vaelge en mere brunere farve saa den passer til min Stetsonhat som jeg altid render med om vinteren.



I Netto fandt jeg dette garn. Sojagarn, det havde jeg aldrig hoert om foer. Er der een af jer der har erfaring med det????


Aner endnu ikke hvad det skal bruges til, men jeg syntes bare sojagarn loed saa spaendende at det maatte proeves.

Og saa blev jeg bedt om at lave flere babysko.


Er ved at blive lidt "traet" af modellen, og da det nu er ved at vaere vinter......






Saa syntes jeg babyerne skulle faa stoevler istedet for.

Det var alt for denne gang. 

Sendte en lille tanke til Irene. I torsdags var det tre aar siden hun forlod os. Stort kram til hendes mand Michael.

Hygge hejsa og rigtig god soendag derude.


13 kommentarer:

  1. Sikke da nogle dejlige ting du blev fristet af.
    Det tørklæde er bare så smukt :-)

    Jeg sendte også tanker til Michael.
    Tænk at der allerede er gået 3 år!
    Hun er stadig meget savnet.

    SvarSlet
  2. hej Lin,
    dit tørklæde er meget smukt. Mønstret er vældig populær i Tyskland og der findes over 4000 eksemplarer på ravelry. Jeg var ikke klar over at mønstret kan købes i Danmark .

    kh
    Angelika (som er vild med babystøvlerne)

    SvarSlet
  3. Hei! Så mye fint du viser frem! Halsen var kjempefin i garnet med fargesjatteringer:) De blå og grønne fargene er slik jeg liker dem ;) Sjalet var også lekkert i fine farger! Dette har jeg også strikket, og husker at det var et kjekt prosjekt å holde på med. Det ble en gave til min mor, og jeg ser at det blir flittig brukt. Det er jo kjekt for en strikker :) Må også kommentere at babytøflene var søte! Ønsker deg en fin søndagskveld. Her er det strikking i sofakroken :)

    SvarSlet
  4. Sikke lækre sager! Det er nogle utroligt dejlige garnbutikker, har jeg jo lært.....
    Jeg strikkede huer af sojagarn for nogle år siden. Det er meget blødt og lækkert, faktisk!

    SvarSlet
  5. Skønne sager til halsen du har lavet, helt vild med det hele, og også den poncho du har købt ind til, det glæder jeg mig til at se, når du starter på den. Og smukke babyfusser, hvor er de søde.

    SvarSlet
  6. Herlighet hvor du står på, med både søm og strikk!!!!
    Så flotte ting. Søte babysko, og det sjalet ( hitchiker?) er så fint med alle fargene.
    Her er det så kaldt ute nå. Da jeg dro hjem fra søster var det -7 grader. Nå sendte hun netop en melding om -10. Det blir en kald natt.

    SvarSlet
  7. Skønne. lækre sager.
    Og sikke kære babystøvler!!!!

    SvarSlet
  8. Du har søreme da haft gang i mange skønne ting. Smukt tørklæde og lækre små babysko
    Jeg købte et nøgle sojagarn for lang tid siden, som dig, fordi jeg synes, det var spændende, men jeg har endnu ikke fundet på noget at bruge det til

    SvarSlet
  9. Ej hvornår har du været der, vi skulle da ha' ses, nå men det står jo nok lidt længer ned i indlæg, bare så længe siden jeg har sufet blogge. Super flotte sager du har fået lavet.

    SvarSlet
  10. Ej hvornår har du været der, vi skulle da ha' ses, nå men det står jo nok lidt længer ned i indlæg, bare så længe siden jeg har sufet blogge. Super flotte sager du har fået lavet.

    SvarSlet
  11. Uha da da ....nogle små lækre babyfutter 👍
    Dejlige opskrifter og garn du har fået indhandlet i DK glæder mig meget til at se den kommende poncho sammen med Stenton hatten kan sagten forestille mig det bliver smukt.
    Kh Jane

    SvarSlet
  12. Hei! Her kan jeg like meg, ja;) Så mye fint og variert. Dette sjalet er så nydelig Min datter har strikket et slikt til meg i gave, og det bruker jeg mye. Så søte babysko da! Og jeg falt pladask over de støvlene. Nyt helgen.

    SvarSlet